GLOBAL ASSISTANCE a.s. / Tým silniční bezpečnosti

Jsme každý den na silnicích a pomáháme v nouzi všem potřebným.
Snažíme se působit na řidiče a všechny účastníky sliničního provozu i tím, že spolupracujeme s Týmem silniční bezpečnosti

Dopravní nehody s tragickými následky jsou bohužel průvodním jevem rozvoje civilizace. Často při nich naši smluvní asistenční partneři zasahují. Věřte, že je to práce, která den po dni nikomu nezevšední. I z toho důvodu jsme se v letošním roce rozhodli šířeji zaměřit na bezpečnost silničního provozu a další aspekty. Mimo Dětskou dopravní nadaci (na jiném místě tohoto webu) již dlouhé roky podporujeme rovněž Kursy bezpečné jízdy na GLOBAL ASSISTANCE Racing Aréně Sosnová u České lípy.

V této části webu budete nacházet tématické články vztahující se k silniční bezpečnosti ve spolupráci s Týmem silniční bezpečnosti.

Přestože v posledních několika letech počet osob, usmrcených při dopravních nehodách na českých silnicích díky bohu klesá, zůstává smutným faktem, že důvody proč se nehody stávají jsou stále stejné. Naopak gradují v několika kategoriích, které jsou i odrazem společenského snižování hodnot a zásad. To vše se zde v článcích dozvíte.


Cyklista versus motorista

Cyklista versus motorista

Motoristé s oblibou nahlížejí na cyklisty jako na potížisty. Tomu nejednou odpovídá i jejich chování vůči nim. Vítěz případného vzájemného měření sil je však bohužel předem jasný. Přitom zdaleka neplatí, že viníkem vážných nehod je vždy bicyklista. Čím tedy motorista potěší cyklistu? Především tím, že se k němu bude chovat ohleduplně. Za řídítky – stejně jako za volantem – přece také sedí člověk.

Zahraniční dovolená po vlastní ose

Zahraniční dovolená po vlastní ose

I cesta do vytoužené destinace a z ní je součástí naší dovolené. Tak proč si ji pořádně neužít? Pro všechny by měla proběhnout pohodově a bezpečně. Spolucestující by měli pamatovat na to, že je to právě řidič, v jehož rukou jsou jejich životy a zdraví. A řidiči pak by měli volit takový styl jízdy, aby se s nimi ostatní v autě nejen nebáli, ale naopak se cítili v pohodě. „V každém případě je dobré počítat s možností, že uvízneme v dopravní zácpě. Proto je dobré neustále mít v nádrži dostatek paliva, v kabině něco k snědku a dostatek nápojů. A dostatek nadhledu. Jakékoliv projevy agresivity mohou situaci jen zhoršit,“

Každý osmý mrtvý na silnicích byl loni motocyklista

Každý osmý mrtvý na silnicích byl loni motocyklista

V roce 2017 zahynulo při dopravních nehodách celkově 64 motocyklistů, o 2 více než o rok dříve. Dalších 418 jezdců v jedné stopě bylo zraněno těžce (meziročně o 50 méně) a 2 173 lehce (oproti roku 2016 nárůst o 30 případů). Od roku 1993 byl pro motorkáře nejtragičtější rok 2007, kdy jich zemřelo 134, naopak nejpříznivější byl rok 2016 se 62 mrtvými. Od vzniku samostatné České republiky byl průměrný podíl motocyklistů na celkovém počtu obětí dopravních nehod každoročně 8,9 %, loni to bylo výrazně více – 12,7 %.

Pokud se chcete osobně informovat, nebo napsat téma, které by Vás zajímalo. Prosím vyplňte tento formulář. Budeme rádi pokud se zapojíte