LINKA 1224 slouží všem motoristům

23. July 2015

Čeští motoristé mohou od začátku roku 2015 v případě nehody nebo poruchy využívat jednotnou Linku pomoci řidičům 1224. Nezáleží na tom, u které pojišťovny mají sjednané pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (povinné ručení) nebo havarijní pojištění.

Jak Linka pomoci řidičům 1224 funguje? Linku obsluhují zkušení zaměstnanci tří call center smluvních asistenčních společností, které jsou členy ČAAS (Česká Asociace Asistenčních Společností). Jednou z nich je právě GLOBAL ASSISTANCE a.s. jako smluvní asistenční společnost pojišťoven Kooperativa a ČPP. Operátor dotazy zjistí pojišťovnu, u které mají řidiči uzavřené povinné ručení. Pokud si to nepamatují, operátor snadno získá informaci o jejich pojišťovně podle RZ (SPZ) vozidla. Poté motoristu přepojí na smluvní asistenční společnost příslušné pojišťovny, která na místo okamžitě vyšle vůz a zařídí opravu nebo odtažení automobilu do seriózního servisu. Tím je zajištěno rychlé odstranění překážky v provozu a zvyšuje se tak bezpečnost motoristů, kteří se v místě nehody vyskytují.

Linka pomoci řidičům zajistí, že motorista dostane od smluvní asistenční společnosti své pojišťovny asistenci nebo odtah v rozsahu, který má sjednaný ve svém pojištění. Nová linka s telefonním číslem 1224 (lehce zapamatovatelná podle toho, že funguje 12 měsíců v roce a 24 hodin denně) je projektem, na kterém se podílejí všechny pojišťovny poskytující pojištění vozidel a k němu příslušné asistenční služby pro motoristy na celém území České republiky. Jedná se o unikátní projekt v celoevropském měřítku.

V červenci navíc odstartovala informační kampaň, která linku dostane do širšího povědomí veřejnosti. Již nyní najdou řidiči číslo 1224 vytištěné na nových zelených kartách, nových evropských formulářích „Záznam o dopravní nehodě“ a dále na internetových stránkách všech pojišťoven a webu linky pomoci řidičům 1224.